Packaging Scorecard

Packaging Gli scenari –

La Packaging Scorecard è uno strumento di rating utile a classificare,
in funzione della loro ecosostenibilità, gli imballaggi
esistenti o in progettazione. I buyer di Wal-Mart dispongono
così di più informazioni per acquistare in conformità alla politica
aziendale.
Il progetto è stato curato dal Wal-Mart Sustainable Packaging
Value Network, un team formato da 200 esperti del settore
imballaggi, scelti fra rappresentanti di enti pubblici, leader
di associazioni non governative, ricercatori, docenti universitari,
esponenti dell’industria. Ogni imballaggio è classificato
in funzione dei parametri sintetizzabili nelle 7 R del packaging
(Remove, Reduce, Reuse, Recycle, Renew, Revenue e Read).
Questi canoni possono essere usati dal fornitore per valutare
gli imballaggi esistenti, per indirizzare le innovazioni e per
un’autovalutazione complessiva e di dettaglio rispetto ai propri
diretti concorrenti.

Wal-Mart’s Packaging Scorecard is a measurement tool that allows suppliers
to evaluate the net environmental impact of their packaging relative
to other suppliers. In this way Wal-Mart’s buyers have reliable information
that will help them to choose products and suppliers according
to the firm Vision. The scorecard and its metrics was developed by Wal-
Mart’s Packaging Sustainable Value Network, a group that includes 200
plus representatives from governmental and non-governmental organizations,
academia, packaging suppliers and brand owners. Every pack
is evaluated according to 7 parameters representing the packaging 7 Rs
(Remove, Reduce, Reuse, Recycle, Renew, Revenue and Read). Suppliers
can use these precepts to evaluate the existing packages, to address innovation,
to weigh up their position as a whole and in details in comparison
to the competitors.

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